«Πράσινο φως» στο σχέδιο του υπουργείο Υποδομών για τον ΟΑΣΑ έδωσαν χθες Τρίτη οι ελεγκτές της τρόικας.
Στις αλλαγές που προβλέπει το εν λόγω σχέδιο, περιλαμβάνονται:
-η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου από τις αρχές του 2011… Από το ένα ευρώ που κοστίζει σήμερα, θα φθάσει το 1,20 ευρώ ενώ υπάρχουν εισηγήσεις για να φθάσει το 1,50 ευρώ.
- Είσοδος ιδιωτών στον έλεγχο του κομίστρου, με προσπάθεια πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία φτάνει το 25%.
- Συγχώνευση της ΕΘΕΛ και του ΗΛΠΑΠ σε μία εταιρεία και του ΗΣΑΠ, του τραμ και του μετρό σε μία δεύτερη, με παράλληλη μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα, στον οποίο θα υπάγονται και τα ΚΤΕΛ.
Επιπλέον στόχος είναι από το σύνολο των περίπου 12.000 απασχολουμένων στις πέντε συγκοινωνιακές εταιρείες (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ) που έχει σήμερα ο Όμιλος να φύγουν περίπου 2.000, είτε με μεταφορά σε μία από τις δύο εταιρείες που θα παραμείνουν (μίαγια τα οδικά και μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς) ή με μετάταξη σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ενώ θα συνταξιοδοτηθούν υποχρεωτικά όσοι έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα.
Για τους εργαζομένους που θα παραμείνουν στον ΟΑΣΑ προβλέπεται περιστολή των επιδομάτων, ώστε οι δευτερεύουσες απολαβές να μην ξεπερνούν το 10% των κύριων, καθώς επίσης και επαναδιαπραγμάτευση των συλλογικών συμβάσεων και νέους κανονισμούς προσωπικού για τους νεοπροσλαμβανόμενους, το μισθολογικό καθεστώς των οποίων θα καθοριστεί στα πρότυπα της ΑΜΕΛ (μετρό).N