Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Υπουργός Παιδεία: Ναι, μένουν αδιόριστοι καθηγητές

Υπουργός Παιδείας: Ναι, μένουν αδιόριστοι καθηγητέςΣειρά μέτρων που προτίθεται να λάβει το Υπουργείο του, με απώτερο σκοπό την απορρόφηση εκπαιδευτικών που εργάζονταν με σύμβαση στα σχολεία και οι οποίοι δεν έχουν επαναδιοριστεί φέτος, απαριθμεί ο πολιτικός προϊστάμενος της Παιδείας, Γιώργος Δημοσθένους, σε επιστολή του προς την ΟΕΛΜΕΚ.

Παρόλα αυτά, ο υπουργός καταλήγει στην παραδοχή ότι ακόμα και με τα μέτρα που θα προωθηθούν «αντιλαμβάνομαι ότι δεν διασφαλίζεται πλήρως ότι θα προσφερθεί εργασία σε όλους που είχαν εργαστεί κατά το 2010-2011, ιδίως σε ορισμένες ειδικότητες όπως των Φιλολόγων και των Μαθηματικών».
Ικανοποίηση και συγχρόνως απογοήτευση, εκφράζει από την πλευρά της η ηγεσία των καθηγητών, η οποία σε απαντητική επιστολή προς τον κ. Δημοσθένους ζητά νέα συνάντηση μαζί του το συντομότερο δυνατό και οπωσδήποτε πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Στόχος, όπως αναφέρει, «οι εντατικές διαπραγματεύσεις ώστε να βρεθούν λύσεις στα θέματα της εργαστηριοποίησης που θα αναβαθμίσουν τη δημόσια εκπαίδευση και παράλληλα θα απαμβλύνουν το κοινωνικό πρόβλημα του επαναδιορισμού των συναδέλφων».
Ειδικότερα, η Οργάνωση η οποία μελέτησε το περιεχόμενο της επιστολής του Υπουργού σε χθεσινή συνεδρία του ΚΔΣ από τη μια χαιρετίζει την απόφαση για ικανοποίηση των δυο αιτημάτων που αφορούν στην απαλλαγή των διευθυντών Γυμνασίων από τα διδακτικά καθήκοντα και την ολοκλήρωση του θεσμού του υπεύθυνου τμήματος στη Β’ Γυμνασίου.
Από την άλλη, εκφράζει απογοήτευση «για τη μη ικανοποίηση των τεσσάρων αιτημάτων που αφορούν στην εργαστηριοποίηση συγκεκριμένων μαθημάτων», προσθέτοντας ότι ειδικά για την εργαστηριοποίηση της Πληροφορικής-Τεχνολογίας υπάρχουν προηγούμενες γραπτές συμφωνίες μεταξύ ΟΕΛΜΕΚ και Υπουργείου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην επιστολή του Υπουργού που προηγήθηκε, ο κ. Δημοσθένους τονίζει πως «κατανοώ τις ανησυχίες της ΟΕΛΜΕΚ και του εκπαιδευτικού κόσμου γενικότερα τις οποίες και συμμερίζομαι προσωπικά», συμπληρώνοντας ωστόσο, ότι «οι θέσεις που δημιουργούνται πρέπει να ανταποκρίνονται σε πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τα μέτρα που προωθούνται να εξυπηρετούν εκπαιδευτικούς στόχους».
Ως προς το πακέτο μέτρων, εκτός από τα δυο παραπάνω αιτήματα της Οργάνωσης που ικανοποιεί, ο Υπουργός προτείνει επίσης: α) Πιλοτική εφαρμογή της εργαστηριοποίησης σε αριθμό τμημάτων που έχουν κάτω από 20 μαθητές, β) επέκταση της εργαστηριοποίησης στην Πληροφορική-Τεχνολογία και στη Φυσική, γ) παραχώρηση μιας περιόδου σε κάθε Λύκειο για επιμέλεια του εργαστηρίου Βιολογίας, δ) έγκριση αριθμού πρόσθετων αποσπάσεων και ε) αύξηση του χρόνου που παραχωρείται για στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Ο κ. Δημοσθένους διευκρινίζει ότι για τα μέτρα έχει ζητήσει τη σύμφωνη γνώμη του υπουργού Οικονομικών και ότι στη συνέχεια θα πρέπει να υποβληθούν στο Υπουργικό Συμβούλιο για τελική έγκριση. Παραδέχεται ότι ακόμα και εάν εφαρμοστούν τα παραπάνω κάποιοι θα μείνουν αδιόριστοι, για να προσθέσει: «Το πρόβλημα θα απαμβλυνθεί περαιτέρω με τις αντικαταστάσεις καθώς και με διάφορα άλλα μέτρα που εφαρμόζει το Υπουργείο εκτός του σχολικού προγράμματος και στα οποία δημιουργούνται ευκαιρίες για μερική απασχόληση εκπαιδευτικών: Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης όπου έχει τερματιστεί η απασχόληση συνταξιούχων, πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας για ενήλικες αλλόγλωσσους, Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, Ανοικτό Σχολείο».