Το ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλει σχεδόν 1 δις ευρώ για την ενοικίαση ελικοπτέρων από εταιρεία η οποία δεν διαθέτει σχετική άδεια, δεν φορολογείται για τα συγκεκριμένα εισοδήματα και είναι ασυνεπής σε υποχρεώσεις της απέναντι στο προσωπικό της.
Τα παραπάνω καταγγέλλει στο tvxs.gr ο πρώην επικεφαλής του πληρώματος χειριστών στα επίμαχα ελικόπτερα της πυροσβεστικής. Το θέμα αναμένεται να φέρει στη Βουλή η Δημοκρατική Αριστερά.«Από το 1999 και κάθε χρόνο το ελληνικό Δημόσιο προμηθεύεται μέσω ενοικίασης πυροσβεστικά ελικόπτερα έναντι 50 εκατ. ευρώ τη σεζόν, εξαιρουμένου του έτους 2007, οπότε και κατέβαλε -μόνο στη συγκεκριμένη εταιρεία- 206 εκατ. ευρώ. Τα ελικόπτερα αυτά τα ενοικιάζει αρχικά από ιδιωτικές εταιρείες στη Ρωσία και τη Λευκορωσία ελληνική επιχείρηση, η οποία στη συνέχεια τα επινοικιάζει στο ελληνικό κράτος», αναφέρει ο πρώην εργαζόμενος της εταιρείας, ο οποίος αναλύει τους βασικούς άξονες της καταγγελίας του ως εξής:
1. Η συγκεκριμένη επιχείρηση αποδεδειγμένα δεν διαθέτει τις δύο απαιτούμενες άδειες για τη συγκεκριμένη λειτουργία, δηλαδή την άδεια αερομεταφορέα και την άδεια εναέριων εργασιών.
2. Με απευθείας ανάθεση, τις συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο συνάπτει για λογαριασμό της ελληνικής επιχείρησης «δίδυμη» εταιρεία με έδρα την Αυστρία, η οποία επίσης δεν διαθέτει τις απαιτούμενες άδειες. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγεται η καταβολή ΦΠΑ όπως και η φορολόγηση εισοδήματος από τις ελληνικές αρχές.
3. Με το 1 δις ευρώ το οποίο έχει περίπου διαθέσει έως σήμερα αρχής γενομένης από το 1999,το ελληνικό Δημόσιο θα ήταν σε θέση όχι να έχει ενοικιάσει, αλλά να έχει αγοράσει πολλά δικά του ελικόπτερα.
4. Η συγκεκριμένη εταιρεία, παρόλα τα κέρδη της, δεν κατέβαλε τις προβλεπόμενες πληρωμές για την εκτέλεση υπερωριών από τα μέλη του πληρώματος οι οποίοι σε περιόδους αιχμής των πυρκαγιών εργάζονταν ακατάπαυστα επί 16 ώρες ημερησίως για μία και δύο εβδομάδες συνεχόμενες.
2. Με απευθείας ανάθεση, τις συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο συνάπτει για λογαριασμό της ελληνικής επιχείρησης «δίδυμη» εταιρεία με έδρα την Αυστρία, η οποία επίσης δεν διαθέτει τις απαιτούμενες άδειες. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγεται η καταβολή ΦΠΑ όπως και η φορολόγηση εισοδήματος από τις ελληνικές αρχές.
3. Με το 1 δις ευρώ το οποίο έχει περίπου διαθέσει έως σήμερα αρχής γενομένης από το 1999,το ελληνικό Δημόσιο θα ήταν σε θέση όχι να έχει ενοικιάσει, αλλά να έχει αγοράσει πολλά δικά του ελικόπτερα.
4. Η συγκεκριμένη εταιρεία, παρόλα τα κέρδη της, δεν κατέβαλε τις προβλεπόμενες πληρωμές για την εκτέλεση υπερωριών από τα μέλη του πληρώματος οι οποίοι σε περιόδους αιχμής των πυρκαγιών εργάζονταν ακατάπαυστα επί 16 ώρες ημερησίως για μία και δύο εβδομάδες συνεχόμενες.
Για το τελευταίο σκέλος της καταγγελίας του, ο αρχηγός πληρώματος δικαιώθηκε πρωτοδίκως μετά την προσφυγή του στη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η εταιρεία υπέβαλε έφεση η οποία, όπως ο ίδιος καταγγέλλει, εκδικάστηκε ερήμην του (στις 31 Ιαν εξετάζεται η υπόθεση από τον Άρειο Πάγο) πάνω στη βάση ότι ο ίδιος δεν ήταν χειριστής αλλά… επιβάτης στο ελικόπτερο.
Πληροφορίες αναφέρουν πως -σε αντίθεση με ό,τι γράφεται στις συμβάσεις- η εταιρεία ουδεμία εξουσιοδότηση έχει από το υπουργείο Εκτάκτων Αναγκών της Ρωσίας να διαθέτει ελικόπτερα στο ελληνικό Δημόσιο για πυρόσβεση δωρεάν. Επιπλέον, μέσα από τις συμβάσεις ανάμεσα στην επιχείρηση και το ελληνικό Δημόσιο προβλέπεται πως το καλοκαίρι του 2007 θα ακολουθούσαν μεγάλες πυρκαγιές τις οποίες θα ευνοούσε η εξέλιξη του καιρού (ο οποίος, όπως επισημαίνουν πηγές με εμπειρία στην πυρόσβεση, μπορεί να προβλέπεται κατά προσέγγιση με ορίζοντα 10 ημερών).
Επιρρίπτοντας διαχρονικές ευθύνες στις εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, της Πυροσβεστικής και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου ζητά την παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών για την υπόθεση.