Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

Aυξήθηκαν κατά 30% οι online αγορές στην Ελλάδα

Ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών  φανέρωσε το συμπέρασμα  αυτό  από την για την «καταγραφή της συνολικής αγοράς B-C ηλεκτρονικού εμπορίου και την συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών».  Σύμφωνα με την έρευνα 1,5 εκατ. Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές ετησίως από το Ίντερνετ, ξοδεύοντας συνολικά περί τα 1.150 ευρώ εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικούς διαδικτυακούς τόπους (sites).  

Η ποικιλία και η πυκνότητα των διαδικτυακών (on-line) αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά ενώ τα best-sellers παραμένουν οι H/Y, ηλεκτρονικά είδη, εισιτήρια ταξιδιών, κρατήσεις ξενοδοχείων, είδη σπιτιού και βιβλία. 

Όσον αφορά στις   κατηγορίες που σημειώσαν τη μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, καλλυντικά / προσωπική φροντίδα, κοσμήματα/ ωρολόγια, προϊόντα σούπερ μάρκετ.

Υπάρχει επίσης σημαντική αύξηση χρήσης και αγορών από τους διαδικτυακούς τόπους (sites) ημερησίων προσφορών που για το πρώτο εξάμηνο του 2011 εκπροσώπησαν πλέον το 20% των συνολικών on-line αγορών.  

ΑΞξίζει να σημειωθεί πως η ωριμότητα των on-line Ελλήνων καταναλωτών διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι ρήσης (59%) ενώ η ευχρηστία / καλοσχεδιασμένο site από την πρώτη θέση το 2010 είναι στην τρίτη (με 50%). 

Ενδιαφέροντες επίσης  παράγοντες είναι «καλές κριτικές σε blogs / forums» (38%) και «πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα» (37%).