Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

«Χρυσές» δουλειές για τους μεσάζοντες με… εκβιασμούς και απειλές στους αγρότες!

«Χρυσές» δουλειές για τους μεσάζοντες με… εκβιασμούς και απειλές στους αγρότες!
Πλαστά τιμολόγια για αγροτικά προϊόντα, εκβιασμοί και απειλές στους αγρότες είναι τα εργαλεία της «δουλειάς» των μεσαζόντων στην προσπάθειά τους να αποκομίσουν όλο και μεγαλύτερα κέρδη, πάντα σε βάρος των καταναλωτών.

Αναλυτικότερα, «χρυσές δουλειές» κάνουν οι μεσάζοντες, που φέρνουν το αγροτικό προϊόν από τον παραγωγό στο ράφι, με εξωφρενικές επιβαρύνσεις για τον καταναλωτή. Σε πολλές περιπτώσεις οι χονδρέμποροι δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν αθέμιτα μέσα, όπως καταγγέλλουν οι παραγωγοί, ενώ το «καπέλο» για τους πολίτες ξεπερνά πολλές φορές το 100%. Τριγμούς στο φαύλο αυτό κύκλο της κερδοσκοπίας στα αγροτικά προϊόντα έχει προκαλέσει το «κίνημα της πατάτας».
«Είμαστε όμηροι των μεσαζόντων», λένε οι αγρότες και κατηγορούν μεταποιητές και εμπόρους ότι αγοράζουν πρώτη ύλη σε εξευτελιστικές τιμές και έπειτα εκτινάσσουν την τελική αξία του προϊόντος.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΝΕΑ», η κομπίνα που έχουν επινοήσει οι μεσάζοντες για να θησαυρίζουν είναι απλή και χρησιμοποιεί ως «τυράκι» για τους αγρότες τη μεγαλύτερη επιστροφή ΦΠΑ. Ουσιαστικά, οι μεσάζοντες εκβιάζουν τον παραγωγό ότι δεν θα απορροφήσουν τα προϊόντα τους προκειμένου να δεχτούν να υπογράψουν τιμολόγια στα οποία οι τιμές είναι μεγαλύτερες από τις πραγματικές.  Σε αντάλλαγμα, για αυτήν την εξυπηρέτηση,  προσφέρουν φυσικά την μεγαλύτερη επιστροφή ΦΠΑ.
Το πρόβλημα φυσικά, ξεκινά από τη νομοθεσία που δεν υποχρεώνει τον παραγωγό να εκδίδει τιμολόγιο, αλλά υποχρεώνει τον μεσάζοντα να εκδώσει τιμολόγιο αγοράς. Εκεί γίνεται η κομπίνα. Ο μεσάζοντας πείθει τον αγρότη να υπογράψει τιμολόγιο στο οποίο η τιμή είναι δύο και τρεις φορές πάνω από την κανονική.
Έτσι ο μεσάζοντας μπορούσε να μεταπωλήσει πολύ πιο ακριβά, με μεγαλύτερο κέρδος και κλέβοντας το κράτος, ενώ ο αγρότης στο τέλος του έτους μπορεί να πάρει μεγαλύτερη επιστροφή ΦΠΑ. Σε πολλές δε περιπτώσεις, ο έμπορος κάνει εισαγωγές από το εξωτερικό και «βαφτίζει» τα εισαγόμενα προϊόντα ελληνικά για να αποκομίσει  ακόμα μεγαλύτερο κέρδος. Τελικά ο μόνος χαμένος είναι ο καταναλωτής.
tsantiri.gr